Vápník a jaké jsou jeho nejlepší zdroje

Vápník a jaké jsou jeho nejlepší zdroje

Kalcium, nebo také vápník je minerál, který má pro náš organismus zásadní význam. Je naprostým základem například pro stavbu páteře, ale také pro udržení dobrého stavu našich kostí po celý život. Odkud jej ale může naše tělo nejvíce zužitkovat? Co bychom měli konzumovat, aby náš organismus měl optimální hladinu vápníku?
plátky sýra a mléko

Proč vápník potřebujeme?

Většina tělesného vápníku v našem těle, to jest celých devadesát devět procent vápníku, je obsažena právě v kostech. To zbývající jedno procento vápníku v lidském těle má zásadní význam pro mnohé životní funkce organismu, jako je například:
ü  srážlivost krve
ü  srdeční a svalová činnost
ü  krevní tlak
ü  přenos nervového popudu svalů
ü  funkce mnoha enzymů
vajíčka a máslo
Obsah vápníku v krvi by měl zůstávat stálý, neboť i jeho nepatrná změna by mohla v našem těle vyvolat potíže, jako třeba zvýšenou dráždivost nervového systému, nebo dokonce zástavu srdce. Vápník je z těla průběžně vylučován, a pokud je jeho přísun nedostatečný, organismus začne využívat jako zdroje právě vápník, který se nachází v našich kostech. Protože organismus musí udržet stálou rovinu vápníku a tím zajistit životní funkce. Proto je konzumace vápníku tolik důležitá. Organismus si totiž vápník sám nevytváří, tak musí být tato velice důležitá látka dodávána právě výživou. Jako nejbohatší zdroje vápníku jsou z potravin:
ü  Mléko a mléčné výrobky.
ü  Sardinky i s kostmi.
ü  Některé ovoce, anebo zelenina.
ü  To jsou například kapusta, ořechy a mandle.
ü  Některé minerální vody.
okrasné zelí

Jak se vápník v našem těle vstřebává

Aby se mohl vápník v těle vstřebat, je potřeba, aby byl dodáván pouze v rozpustné formě. Tento proces vstřebávání vápníku se také snižuje s věkem a naopak zvyšuje v některých fyziologických stavech, jakými jsou například těhotenství, dospívání a podobně.

Vápník a jaké jsou jeho nejlepší zdroje
Ohodnoťte příspěvek
Share

Comments on this post

0 Comments